topimages
transp

December

29/12

Så är man tillbaks hemma i Italien igen. Långt borta från allt julgodis o annat onyttigt som finns på det svenska julbordet. Har nämligen varit i Sverige några dagar över julen.
Flög till Köpenhamn flygplats o passade då på att hälsa på farbror Gunter i Skurup innan jag åkte vidare till Varberg. Så vad satt inte bättre än en liten träningstur till fiket i Ystad som gör de största kanelbullarna jag någonsin sett. Wow, säger jag bara. De var gigantiska. Tur vi fick lite motvind på vägen hem, så man brände i alla fall en del av bullen :o)!
Julen firade jag sen med mamma o c/o. Detta året var vi med mina halvkusiner i Halmstad, så jag passade på att cykla ner.
Förresten, Tack Anders o Magnus för lånet av cyklar, kanon schysst! Min vintercykel står ju här nere!

På juldagen passade jag på att umgås lite med mina polare från Varberg. Ida o jag tog en sväng ut på Sociten o hade allmänt trevligt. Kändes riktigt konstigt att gå ut igen, men skoj att rocka runt lite på dansgolvet.
Fick även på dagen en liten cykeltur med Johan Svensson från Falkenberg. Pratade gamla vintertränings minnen, testcykel bygge o dyl. Synd bara att Gööks i Tvååker har stängt över jul. Annars hade en fika där suttit som pricken över i:et.

På nyår blir det en brakmiddag hemma hos Fredrik o Maria. Fast innan dess två långa distanspass. Fast vi får nog se hur långt morgondagens pass blir. Just nu (på kvällen) så står termometern på – 6 grader. Burr, säger jag bara! :o)

8/12

Pedala con i campioni!
Idag satt vi på cykeln klockan 08´20. alldeles för tidigt enligt mig. Men vi skulle möta upp Sabrina, Luisa etc för att sen ta oss till Brinzio. Idag var det nämligen pedala con i Campioni, start 10´00.
Vi trödde de var en liten lokal tillställning, men oj va fel vi hade. Folk vallfärdade dit mer eller mindre. Pedala con i campioni betyder trampa med mästarna o det var helt enkelt det vi gjorde i 40 km. Vi passerade Madonnina del Brinzio o där stannade vi för att ha en kort minnestund o en präst välsignade oss. De ställde upp alla proffesionella cyklister, även oss damer framför madonnans plats o mkt foton togs. Tyvärr lyckades jag själv inte få med platsen på bild. Lite speciell, för de sitter ett vevparti rakt in i bergväggen.
Så nu har man också varit med på det här. Väldigt speciellt, men tyvärr också ganska kallt. Så en varm kopp te satt fint när vi väl kom hem.

2/12

Hej hej!
Som ni säkert läst så har jag bytt lag till nästa år, kommer nu att tävla för Safi pasta zara Manhattan. Ett av de större lagen i Italien.
Var på en träff med laget nu i helgen som varit. Gick igenom ram stl o kläder, provade ut skor, träffade sportdir etc. Det här laget är mycket mer organiserat, det är en helt annan nivå än innan helt enkelt. Helt klart till dess fördel.
Visade sig att vi är tre tjejer från ”mitt” område, varav Sabrina som bara bor 5 km från mig.

Ja förresten, vi har flyttat. Hänt så mycket på sistone så jag har säkert glömt att skriva om hälften. Jo, nu bor vi i norra Italien, mer exakt i Besano strax utanför Varese. Fredrik Kessiakoff ”lurade” hit oss o det är vi mycket tacksamma för nu i efterhand. Här är ju helt underbart. WOW!! Kan nog inte bo så mycket bättre som cyklist. Lyckades hitta ett ställe bara 1,5 km från Fredrik o Maria, så närmare kan vi nog knappats bo varandra.
I år har vi valt att lägga vinterträningen här nere, så tyvärr inga schyssta fika pauser på Gööks i vinter. Men de ska vi nog överleva.
Var i Sverige en snabbis i början av November för att packa ihop stans flyttlass. Vi hyr nämligen denna gång omöblerat. Sen känner vi också att de här vi vill bo, så all bröte har nu släpats hit :o). Förstår fortfarande inte hur vi fick med allt ner. Bara på släpet stod, min motorcykel, 2 testcyklar, 2 vintercyklar, 2 mtb + vinterhjul o annat.
Självklart har vi börjat dra igång med träningen, idag andra testcykel passet. Känns lite klent i benen, men bra gött efteråt. I år har vi lagt in lite alternativ träning, såsom nordic walking i bergen. Dvs stavgång med vikter på branta bergstigar med svår terräng. Detta för att bättre på b la rygg o magmuskler. Mycket trevligt inslag i träning o väldigt jobbig :o). Ska försöka få med en kamera en gång så ni får ta del av utsikten. Ska även försöka få tummen ur att få med kameran på distans passen, för naturen är otrolig.
Nä, nu börjar gröten bli färdig, dags att pysa. Håller på att koka tomtegröt, Mumms!!