topimages
transp

Juli

31/7

Vi stack ut 3 timmar på cykeln idag. Annars har vi inte gjort så mycket vettigt. Vi ska grilla ikväll, ska bli riktigt gött!!

30/7

Acht van Chaam. Även det här ett 60 km criterium. Även idag körde vi innan proffsen. Fast här var det ännu mer folk och ölen flödade som aldrig förr.
Våran tävling började bra. Försökte hålla mig i närheten av Vera, visste att hon var i form. En gång gick jag ner lite för att kolla läget med de andra. Då kom hon och tre andra loss, naturligtvis. Sen började det regna, så klungan tappade en del fart i kurvorna. Var ruggigt halt! Vi bestämde oss för att dra upp för Monica i klungspurten. Jag och Emma kom inte ända fram i klungan. Men Åsa fixade det. Så Monica blev trea i klungspurten, tia totalt.

Imorgon har vi vilodag. Så vi stannade kvar och kollade på proffsen. Vid omklädningen så sprang vi på en söt kille. De andra sa att det var Marco Velo, Petacchis uppdragare. Men det visade sig senare att det var Servais Knaven. Han som dessutom vann idag! Coolt, tyckte vi!!

Foto: Snyggingen jag "stötte på" visade sig vara Knaven

Foto: Vi satte oss o tog en pizza o kollade när proffsen körde. Ganska gött, måste tilläggas.

Foto: En hel del folk när proffsen gick i mål.

Foto: Cipollini

Foto: Uppvärmda o klara!

Foto: Monica o Emma

Foto: Lite dusch gör susen. Emma mumsar godis för fullt

Foto: Måste se till att kläderna sitter schysst innan foto o start!

Foto: Gänget samlat. Monica, jag, Åsa o Emma

Foto: Klungan

Foto: Så kom regnet!

Foto: Klungan passerar

29/7

Bavaria Profronde Stiphout. Ett 60 km långt criterium som går i staden Helmond! Vi kör precis innan proffsen ska köra, så det är en hel del folk och tittar. Värsta partyt runt bana kan man säga. Efter ca 7 varv av 33 så kom jag loss med tre andra. Det var bla Vera Koedoder, Power Plate och Arenda Grimberg, Farm Frites. Två väldigt bra cyklister. Vi höll ända in i mål. Mycket tack vare att mina lagkompisar satt och bromsade i klungan och plockade ner alla attacker.
När det var ca 8 varv kvar så började jag bli lite matt. Vera var ruggigt stark, även Arenda. På näst sista varvet stötte Arenda. Jag missade lite för jag hade precis dragit och slagit åt sidan men Vera kom med. Så jag fick offra mig och dra ifatt dem, den andra tjejen orkade inte. Men sen var jag helt slut. Stötte i sista kurvan, men benen stod rakt ut, så jag blev fyra. Vilket är mitt bästa resultat någonsin. Så jag är jätte glad, fast det grämer mig lite att jag inte kom på pallen. Emma och Åsa drog upp för Monica så hon blev nia.

Foto: Se vem man hittade på stan, Ullrich

Foto: Holler spurtar i klungan

Foto: Gruppen jag kom loss med

Foto: Världens bästa ledare Daniel Pettersson o David Johansson

Foto: På väg till tävlingen, blir det lunch vid vägkanten.

28/7

Vi kom fram till Assen (Holland) där vi ska bo, på eftermiddagen! Våran resa blev något försenad pga. att förbundsbussen var sönder. Så vi fick byta buss i Helsingborg.
När vi kom fram till färjan Rodby-Puttgarden. Så var det inte bara vi som tänkte ta färjan, utan en kö på ca 2 timmar. Vet inte vad David sa eller gjorde med hon som satt i biljett luckan, men vi kom med färjan direkt. Helt otroligt!

Foto: Kvällsmat med gänget!

26/7

Håller på att packa och fixa inför resan till Holland. Mamma o c/o är på kusinträff i Kvibille, idag. Tog ett brake i fixandet och åkte dit och var lite social. Kusinträff = lekar, så även denna gång. Man fick sig ett och annat gott skratt :o)! Sen var det jordgubbspaj, mums vad god den var! Kan nog tänkas att det blir ett och annat stopp i Kvibille hädanefter på fikan under distanspassen ;o)!

Foto: Värdparet leker för fullt. Visst är de söta!?!

Foto: Thomas in action!

25/7

På kvällen tog jag en sväng upp till Borås, för att hälsa på min bästis Anna. Vi hade riktigt skoj, var inte direkt igår som jag var hos henne sist!

Foto: Anna på väg ut för att göra stan osäker

Foto: Jag hänger på!

Foto: Annas söta kompis Putte

Foto: Anna o Mattias

Foto: Anna släpper inte mobilen i första taget ;o)

24/7

Hej hopp!
Som jag skrev innan så ska jag, Emma, Åsa och Monica åka med landslaget till Holland. Där ska vi köra fem race. Det är ganska roliga race, för många utav proffsen som kört touren kommmer att köra dem. B la Jan Ullrich och Alessandro Petacchi, så det lär vara en hel del publik! Tävlingsprogrammet ser ut så här!
29/7 Bavaria profronde i Stiphout
30/7 Acht van Chaam
2/8 36:e Spektakel van Steewiljk
3/8 Rondom de Bult van Usquert
4/8 Super draai van der Kaai

Ciao

www.profronde-stiphout.nl www.8vanchaam.nl www.dedraai.nl
18/7

Jag har blivit uttagen till landslaget 27/7-4/8 :o). Vi är fem cyklister som ska åka till Holland och tävla. Fyra utav oss ska köra om platser till U23 EM. Ska bli riktigt skoj att åka iväg med landslaget igen.

Nu i veckan har jag passat på att köra lite mängd, för jag har inga tävlingar till helgen. Jonas Holmkvist, Lergård o c/o har varit ute och rastat mig ;o). Onsdag 7 timmar, torsdag 5´30 och idag 3 timmar!
Ikväll är det grillning hos Per Ola Lindén som gäller. Känns som att man förtjänar det efter en hård träningsvecka. Hoppas bara att min marinad till köttet inte blir för salt. Var lite trött i morse när jag skulle salta, råkade typ hälla i halva saltkaret. Men man dör nog inte av lite salt ;o)!

Foto: Råkade hamna på Eslövs GP. Där hittade jag Linda Olsson, min gamla juniorkompis ;o)

Foto: Klungan passerar

Foto: Jag o min bästis Anna (+hennes pojkvän) kollar på speedcross i Varberg

Foto: Fredrik innan finalen. Han slutade 4:a

Foto: Final starten

13/7

Mörksuggejakten, 70 km mtb.
När vi körde upp igår så ösregnade det från Örebro. Så man fick ju sina misstankar om lerig bana. Men på morgonen när jag vaknade så var det strålande sol. Banan var ganska torr förutom när man skulle ta sig ner från Vida Blick. Man startar på travbanan i Rättvik, sen kör man ca 3km. Därefter kommer det en backe på 2 km, upp till Vida Blick. Det kändes faktiskt i benen att man tävlat 8 etapper innan. Var lite seg i början. En sen piggnade jag till. Hamnade ganska tidigt i en grupp med 4 st. tjejer. När det återstod 10 km var loppet, så stötte jag av den sista tjejen. Tro det eller ej, men det var i skogen. Har varit ute på mtb en gång efter Bockstensturen och då körde vi bara grusväg. Blev även idag 6:a. Jättenöjd med loppet, körde mycket bättre än på Bockstensturen. Hade mindre än 1´30 min upp till fjärde platsen. Så lite mer i skogen, sen är man med ;o).

Foto: Swichar man förbi, lerig o go :o)

Foto: Lite förbi passerande cyklister

Foto: Johan + flickvän ska ha stort tack. Skötte langningen perfekt.

Foto: Hasse och Johan

12/7

Tempo 20 km i Tidaholm! Banan var helt ok, blåste bara så in i den. Ville köra ett så bra tempo som möjligt, hade ju möjlighet att avancera i sammandraget. Vilket jag också gjorde. Blev 6:a idag och även det totalt. Har lite svårt att ge allt på tempot. Slår av när det börjar göra ont. Har alltid sagt – Bara idioter som kan köra tempo. De är tillräckligt dumma, för att inte förstå när det gör ont ;o). Ha, ha
Efter målgång var det bara att dra vidare. Imorgon är det Mörksuggan i Rättvik som gäller.

Foto: Prisutdelningen

11/7

Hökensås två gånger, kan det bli bättre ;o)! Första gången upp så körde vi bara på, så att typ halva klungan släppte. Andra gången, stötte jag mitt i backen. Fick med en del. Så jag kontrastötte nästan direkt. Då var det bara en finska som gick med. Tyvärr var det hon som låg bäst i sammandraget. Så det var många i klungan som ville ifatt. Men vi höll en stund. Det var roligt så länge det varade! Det kändes skönt att man kan köra i backarna igen! I spurten bar jag 6:a. Fortfarande 9:a totalt.

10/7

Idag var det race i Falköping! Vaknade på morgonen med världens magknip! Höll på att avlida. Jag som aldrig brukar ha problem med magen. Trodde aldrig jag skulle ta mig till Falköping. Cykla dit var bara att glömma. Till slut lyckades Daniel stuva in mig i bilen, så vi kom iväg. Daniels mamma rekommenderade 10 vitpepparkorn och avslagen Cola. Det gjorde susen. Kände ingenting när jag väl kom på cykeln.
Var loss ett par gånger, men som vanligt kom klungan ikapp! Så det blev klungspurt idag igen, suck!!

Foto: Lite mer normal massage.

Foto: Ööö, vad händer !?!

9/7

Skövde var det som gällde idag! Cyklade dit för att få lite mera tid. Etapperna var oftast ganska korta. På sista varvet så körde en tjej in i min bakväxel. De var ett gäng som vurpade. Jag kunde cykla, men kunde bara köra på de två mellersta växlarna. Så i spurten hade jag inte så mycket att trycka med, pinnade mest. Så istället för att cykla hem, som var meningen. Fick en klubbkompis köra mig till Falköping, till Racerdepån. Så Jan kunde fixa till örat på hojen. Stort tack Racerdepån, för snabb service!!

8/7

Idag körde vi en rolig etapp, på varvet fanns det 1500 m grusväg. Där var det roligt att gasa lite ;o)! Jag försökte stöta lite, men det var inget som höll. Men när det var ca 2 km kvar till mål släppte vi iväg Emma Johansson, så hon solovann. Jag försökte gå när det var en km kvar till mål. Men misslyckades, så istället drog jag upp för Åsa Hagberg. Ligger nu 9:a totalt, Åsa gick förbi mig!
På kvällen åkte jag, Angelica, Joel och Daniel till axvalla travbana, för att vinna miljonerna. Gör ju inte det direkt på cykeln ;o)!! Tyvärr var det inte våran dag idag heller. Våra satsade pengar galopperade bort sig eller blev strukna :o(.

Foto: Smile :o)

Foto: Miss Axvalla posar

Foto: Joel och Daniel försöker få loss lite schyssta stalltips

7/7

U6-dagars i Tidaholm. På morgonen körde vi en prolog på 1900m. Där blev jag åtta. Så korta prologer är inte till min fördel. Är som en dieseltraktor, tar ett tag att få upp farten! Sen på em. körde vi en kort etapp 28 km, den gick mellan Hjo-Tidaholm. Jag cyklade till Hjo så jag fick lite mer tid. Efter ca 10 km, så var det en lång seg backe. Jag och Maria Landström var loss där ett tag. Men klungan körde ifatt oss. Så det blev klungspurt till slut, var typ 12:a

Foto: Min målgång på prologen

5/7

På vägen upp till U6-dagars så svängde jag förbi Uddevalla. Det går ju Motocross VM där i helgen, vilket man inte kan missa. Fredrik min löparkompis på vintern, hade fixat dit husvagn. Så jag slaggade hos honom. Tyvärr glömde han meddela att det var jätte lerigt på campingen. Så jag kommer dit i vita sneakers. De var inte vita när jag åkte därifrån :o(. På söndagen var det kanon väder, snacka om att jag brände mig i solen. AJ!! Var ruggigt mycket folk och tittade, riktigt skoj faktiskt.

Foto: Banan

Foto: Kolla in allt folk!!

Foto: Grannarna på campingen. Även de varbergare. Fredrik visar stolt upp att han dricker vatten. Vilket inte höll hela kvällen :o)

Foto: Grillat är godast ;o)! Här var vårat hak, kolla in lerhavet

1/7

Test på Mediasport i Tyskland.
Jag, Ove Nilsson och Jonas Ljungblad åkte ihop ner. Testcentret ligger ca 100 mil från Varberg, så det är en bit. Jag gjorde en riktigt bra test, den näst bästa jag har gjort! Känner mig i ganska bra slag för tillfället, men alltid skönt att ha det på papper också

Foto: Det här är jobbigt!

Foto: Jag är i slutet på testet. Nu svider det gott i benen!