topimages
transp

Februari

27/2

Åkte från Spanien i måndags. Fick en smärre chock när jag kom hem, massa snö. Men det var inte så farligt som det såg ut. Vädret är faktiskt kanon, strålande sol, runt noll grader och vindstilla. Naturligtvis blev jag lite krasslig när jag kom hem, så jag har tagit det lite lugnt i några dagar.

Det blir ändrade planer angående min Italien resa. Jag åker inte förrän i april, som det ser ut nu.

Foto: Johan Svensson (cyklist från Falkenberg) svängde förbi på en fika idag

Foto: Johan gör en äkta HN pose

23/2

Sista passet, som var 3´30 h med G2. G2 menas med tävlingspuls. Var lite segt i början, mängden satt i benen. Men efter ett tag släppte det!!
I fm. innan jag skulle ut och träna så hände något lustigt! Fasters granne (svensk naturligtvis), stod ute på sin veranda och gormade på svenska. Hon trodde vi var spanjorer. Jag tittade ut genom Saras fönster och frågade vad felet var! Hon tappade helt fattning, genom att jag förstod vad hon sa. Sen fick hon spel och sa en massa fula saker. Suck!! Snacka om att det finns lustiga människor, även svenskar.

Foto: Sara provar min cykel

22/2

Mitt sista 6 h pass här nere!! Körde rundan bort till Motril och upp mot Granada. På kvällen så gick jag och Cecilia (min kusin) ut på stan och tittade på den årliga karnevalen. Vissa hade verkligen tagit det seriöst, medens vissa mest var med för att gå runt, dricka öl och ha allmänt skoj. Men skoj var det att titta på!!

21/2

Ännu en gång backintervaller. Denna gången 6*10 min, annars samma som förra gången. När jag var på väg hemåt, så hade jag riktigt ordentlig motvind sista timmen. Så det blev totalt 6´10 h, puh!! Sen var det bara att bänka sig framför tvn och slänga på en film. Idag blev det ”Lilo och Stitch” och ”Skönheten och Odjuret”!! Man har dragit en och annan tecknad film vid det här laget, Sara har ett gäng!!

Foto: Catharina posar på strandpromenaden

Foto: Mycket action med playstation!!

Foto: Bernabé har lagat sin specialrätt, Paella. Mums, jätte gott!!

20/2

Vila!! Kändes inte riktigt bra, genom att jag hade ofrivillig vila igår. Så jag stack ut och tränade 4 h!! Vädret är inte riktigt hundra än. Molnen ligger fortfarande lågt, känns som att det kan komma en skur när som. På em. så ska jag, Chatarina och Sara åka bort till ett köpcentrum och kolla läget lite. Ska bli riktigt skoj!!

19/2
Idag skulle jag köra 6 h, men det kunde jag bara drömma om. Det ösregnade hela dagen. Det var kanske uppehåll i 10 min sen började det igen. Så det fick bli film tajm idag. Vi tittade på about a boy och lilla sjöjungfrun 2!! Rörde mig inte många meter idag.

18/2
När jag vaknade på morgonen var det så grått ute och småregnade hela tiden. Jag avvaktade med att sticka ut och träna. Istället gick jag en sväng på marknaden. Det är alltid marknad här på tisdagar. Inte för att jag skulle ha något speciellt. Men bättre än att sitta inne och deppa. Vid ett hade det slutat att regna i alla fall, så jag stack ut. Molnen låg så lågt, så när jag klättrade i bergen så var jag i molnen stundtals. Det var ganska kallt så jag hade klätt på mig hela vintermunderingen, nästan. Det var tur för i molnen var det rått. När jag var på väg hem igen och bara hade 6 km kvar. Så började det regna. Fast jag hade tur, det kom aldrig någon skur. Blev totalt 5´30 även idag!!

17/2
Första intervallpasset här nere. Först körde jag 2 h, lugnt. Vilket det precis tar bort till backen som jag brukar köra i. Sen 5* 10 min kraft, med 10 min vila emellan. Ligger runt 40 i kadens(pedalvarv). När det är färdigt kör jag hem. Blir totalt 5´30 h. Kändes riktigt bra! Ibland är det dödens att köra kraftinterv, men jag var ganska fräsch!!

16/2

Vila!!!
Uppdraget idag var att tvätta cykeln. Sara (min kusin) och hennes kompis cyklade med och höll sällskap!!! Tvättar på en mack som ligger ca 2 km från nerja!!
När vi skulle hämta Saras cykel på dykskolan så springer jag på Åsa Hagberg och hennes polare från Borlänge CK. Snacka om att jag blev paff. De kom igår natt och ska stanna i två veckor.

Foto: Jag och Tamara

Foto: sara(min kusin) och hennes kompis

15/2

Det var meningen att jag skulle köra 6´30 h idag, men vädret ville något annat. Efter 1´30 så kom regnet. Det bara öste ner. Det gick väl an så länge det bara regnade, men när det började hagla också, då var det inte roligt längre!! Nu vet jag hur det känns att bli blästrad, aj!!!

14/2

6 h stod på schemat. Körde först bort till Motril, sen vidare upp mot Granada på en mindre väg. Ville inte cykla för högt upp i bergen, det var alldeles svart på himlen där!
När jag var på väg uppför ett berg efter Motril. kom det en hund lunkades på tre ben på vägen. Han var riktigt mager och eländig. Han följde efter mig ett tag, var först rädd att han skulle bita mig i benet. Sen stannade han och ylade (det lät som att han grät). Han ville väl att jag skulle ta hand om honom eller ge honom något att äta. Hade ingenting ätbart på mig och stanna vågade jag inte. Usch, vad jag tyckte synd om hunden.
Efter 4 h, så började det småregna, men slutade efter ett tag. Tänkte att det var ju lugnt, jag ska nog klara mig från mera regn. Ha, ha, trodde jag!! När jag nästan var i Almunecar (ca 1´30 h från Nerja) så fick jag en riktig åskskur över mig. Jag blev dyblöt :o( !!! sen fick jag en skur till över mig strax innan Nerja. Jag som hade tänkt mig strålande sol på ”alla hjärtans dag”, men så blev det inte.
En stor alla hjärtans dag kram från mig till er alla!!

Foto: Titta snö

Foto: Utsikt över Balcon de Europa. Från fasters lägenhet.

13/2

Hade ju som sagt var stött på Calle Friberg för ett par dagar sedan. Vi bestämde att vi skulle köra ihop idag. Hans polare Ben hängde också på. Vi körde ganska platt, dvs in till Malaga och vände. Jag skulle ha ihop 5 h idag, så jag fortsatte en liten extra sväng! Skoj att träna ihop med några för en gångskull! Tyvärr åker Calle hem redan på lördag, men en gång är bättre än ingen gång ;o)

Foto: Ben och Calle

12/2

VILA!!! Jippi! Det behövdes kan man säga! Ska inte röra mig många meter idag. Ska bara köra igenom lite gymövningar.
Just nu sitter jag i solen vid stranden. Min faster och hennes man driver en dykarskola, här nere. Så där sitter jag och mejlar till er

11/2
6 timmar ganska bergigt idag. Körde först in till malaga. Tänkte köra en runda jag inte kört innan. Hade jag vetat hur brant den var hade jag valt en annan. Gjorde en stigning på över 1000 m, på inte så många km. Så det var ruggigt brant, tog mig knappt upp. När jag stack ut så hade jag klätt på mig ganska bra, det var mulet. Men efter bara en halvtimme kom solen. Så där satt jag i bergen, med långärmad tröja och svettades som en dåre, puh!
Var riktigt ute i bushen, mötte typ en bil i halvtimmen. Började inse efter ett tag att det här skulle bli längre än 6 timmar. Stämde mycket väl, det blev 7 timmar. Fick en bonustimme, kan man säga. Jätteskoj när man börjar bli sådär lagom mosig :o)!! Men hem kom jag.

10/2
5 timmars träning stod på schemat idag. Kändes bra hela tiden. Synd bara att vägarna på landsbygden är oftast helt värdelösa, stora hål, stenar och grus. Så kurvträningen blir sådär! På vägen hem mötte jag Calle Friberg (mtb cyklist från Stockholm). Tyvärr ska han bara vara här veckan ut, men nu har man i alla fall någon att träna med ett tag.

9/2
Smög igång med 4 timmars lugn träning. Men det räckte, var ganska trött efter dagens pass. Var ca 18 grader och sol. Inte jättevarmt, men solen gör en ganska seg. Så jag var i säng redan vid nio på kvällen.
Expert i Varberg, har sponsrat mig med en digitalkamera. Fick den precis innan jag åkte. Tänkte att det är väl inga problem med att få den att funka. Var lite svårare än jag trodde! Har lite problem att spara dem på datorn. En vän gav ett bra tips.
– Sätt i sladden mellan datorn och kameran. Sen lyfter du kameran över huvudet och lutar den lite, så kommer bilderna att rinna över till datorn! Har provat men inte heller detta funkar ;o)

Hade tänkt slänga in massor av bilder, men genom att jag inte riktigt får det att funka, så avvaktar jag lite.

8/2
Så var det dax att dra på träningsläger! Fick åka från Varberg 04´15 för att inte missa flyget, suck! Flygresan gick smärtfritt, fick med allt bagage! Det är ju en cyklists mardröm, åka på träningsläger och cykeln försvinner på flyget!
Var i Nerja (inte långt från Malaga) för 2 år sedan på träningsläger. Bodde även då hos min faster och c/o. Det var riktigt skoj att vara tillbaks igen!

Foto: jag, faster och Bernabe(hennes man)

3/2 Test i Tyskland

Vi drog iväg på söndag morgon från Varberg. Test centret (Medisport) ligger i Witten, så det är en bit (ca 90 mil)!! Tog oss lite drygt 10 timmar ner. Var oroliga att det skulle ta lite längre tid ner. Värsta snökaoset ibörjan, med det släppte som tur var. Man är ganska mosig efter det! Sen var det bara upp och hoppa klockan 7 dagen efter. Testen börjar vid 9´00, jag var först. Har känt mig i bra form den senaste tiden, så jag hade tänkt mig ganska bra testresultat. Men det var segt :o( !! Vid 200 watt, höll jag på att ramla av cykeln känndes det som! Fick lägga av redan vid 180 i puls, normalt pressar jag mig över 195. Så jag kom inte direkt upp på några toppwatt!
Men annars såg det bra ut, sänkt pulsen markant vid 160 watt! Jag är starkare i år, än var jag var samma tid förra året! Så med schysst träning i Spanien så blir det här fina fisken :o)!!